Tratamentul bolii parodontale

Boala parodontală numită “Parodontoză” este o afecțiune cronică a gingiei, de tip inflamator. Parodontopatia se manifestă la nivelul gingiei, al osului și al ligamentelor ce susțin dintele în os. Cu timpul gingia, osul și ligamentul se distrug, ceea ce duce la pierderea dinților.

Tratamentul bolii parodontale este complex și urmărește încetinirea evoluției bolii. Există mai multe metode de a trata boala parodontală, în funcție de severitatea afectării.

În faza incipientă tratamentul nechirurgical poate da rezultate bune:

• detartrajul
    • elimină tartrul și bacteriile de pe suprafața dintelui și de sub gingie
    • se pot utiliza atât aparate cu ultrasunete cât și instrumentar manual
  • netezirea radiculară
    • netezirea porțiunii de rădăcină care este expusă în cavitatea bucală pe care s-au ancorat tartru și placa bacteriană
  • folosirea de substanțe antimicrobiene și antibiotice
    • apa de gură cu antibiotic
    • paste care conțin antibiotic

În fazele mai avansate ale bolii se recomandă chiuretajul în câmp deschis: Se fac incizii la nivelul gingiei, aceasta se îndepărtează de pe os pentru ca medicul să poată avea o vizibilitate foarte bun[ a rădăcinii dinților. Se chiurtează pungile parodontale, acele cavități aflate între os și rădăcina dintelui, pline cu bacterii, tartru și țesut granulatic.

Dacă boala parodontală a cauzat pierderi de masă osoasă, osul alveolar în care este prins dintele fiind denivelat, poate fi reconturat înainte de sutura țesutului gingival, adică repoziționarea gingiei și coaserea acesteia.